19 kwietnia, 2024
Komunikat bezpieczeństwa – Uwaga na oszustów
Zidentyfikowaliśmy próby podszywania się przez oszustów pod Pracowników Banków w tym z sektora Banków Spółdzielczych. Oszuści dzwonią z rożnych numerów. Na Twoim telefonie może wyświetlić się nawet numer naszego Banku.
Oszuści informują o rzekomo podejrzanej transakcji i próbują wyłudzić dane poufne lub namawiają do zainstalowania oprogramowania, które umożliwia zdalny dostępu do komputera.
Pamiętaj:
- Pracownicy Banku nigdy nie proszą o podanie hasła do bankowości elektronicznej oraz kodów autoryzacyjnych.
- Nie podawaj danych poufnych odnośnie Twojej karty czy dostępu do bankowości internetowej.
- Nie podawaj przez telefon kodów z SMS-ów autoryzacyjnych.
- Nigdy nie instaluj dodatkowego oprogramowania na prośbę osoby dzwoniącej.
- Zwróć uwagę na akcent dzwoniącego.
- Zachowaj zdrowy rozsądek. Nie działaj pod presją czasu. Chroń swoje dane!
- Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości z kim rozmawiasz, rozłącz się, odczekaj minimum 30 sekund i samodzielnie skontaktuj się z Bankiem. Koniecznie wybierz oficjalny numer na klawiaturze numerycznej, nie oddzwaniaj z listy połączeń, które wyświetlają się na telefonie.
- Bądź ostrożny! A jeśli podałeś poufne dane skontaktuj się z Bankiem.
Zapoznaj się z poniższym komunikatem. Wystarczą dwie minuty, które mogą uchronić Twoje środki.
https://zbp.pl/Aktualnosci/Wydarzenia/Oszusci-dzwonia-z-numerow-podszywajacych-sie-pod-banki
Weryfikacja numeru PESEL
Zgodnie z Ustawą z dnia 7 lipca 2023 r.o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczania niektórych skutków kradzieży tożsamości – od 1 czerwca b.r. mamy obowiązek zweryfikować, czy Twój PESEL jest zastrzeżony. Na czym polega zastrzeżenie PESEL? Instytucja zastrzeżenia...
Ustawowe Wakacje Kredytowe
Ustawowe wakacje kredytowe Pomoc dla kredytobiorców spłacających kredyt hipoteczny przeznaczony na zaspokojenie indywidualnych potrzeb mieszkaniowych Wspieramy kredytobiorców, których raty znacznie wzrosły. Jeśli taka jest Twoja sytuacja, przeczytaj dokładnie nasz...
Wyłudzenia danych od użytkowników kart za pośrednictwem fałszywych SMS oraz reklam/postów
Szanowni Państwo,Mając na względzie konieczność prowadzenia cyklicznej i szeroko zakrojonej edukacji klientów pod kątem ochrony przed cyberatakami. W załączeniu przekazujemy informację odnoszącą się do prób wyłudzenia danych od użytkowników kart za pośrednictwem...