Moje ID – Profil Zaufany
mojeID jest to bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online, które jest już dostępne w naszym Banku. Uruchomiliśmy je wraz z Profilem Zaufanym, który jest metodą potwierdzania tożsamości w systemach elektronicznej administracji. Profil Zaufany zastępuje podpis własnoręczny składany na papierze. Dzięki temu, wiele spraw urzędowych można załatwić bez wychodzenia z domu.
mojeID pozwala na wygodne założenie Profilu Zaufanego bez wychodzenia z domu. Dzięki usłudze mojeID, w trakcie choroby lub w innej sytuacji uniemożliwiającej dotarcie do urzędu (podeszły wiek, opieka nad dziećmi, wyjazd, kwarantanna itp.), korzystanie z wielu e-usług przez internet będzie nie tylko wygodne, ale i bezpieczne.
Czym jest mojeID?
mojeID służy do zdalnego potwierdzania tożsamości. Pozwala na bezpieczną weryfikację Twoich danych za pomocą bankowości internetowej. Zawsze zobaczysz co i komu przekazujesz. Przekazanie danych każdorazowo wymaga Twojej akceptacji. Dzięki mojeID korzystasz wygodnie z komercyjnych oraz publicznych usług dostępnych online.
mojeID to rozwiązanie, które bardzo ułatwia życie. Za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.
Możliwości oferowane przez mojeID
Potwierdzenie tożsamości – w szybki i bezpieczny sposób, wraz z przekazaniem wiarygodnych danych ją opisujących (np: imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia) na potrzeby zawarcia umowy lub pierwszego logowania.
Logowanie do istniejącego konta.
Autoryzacja operacji.
Korzyści
Łatwiejszy dostęp – prościej rejestrujesz się i logujesz u dostawców usług.
Bezpieczeństwo – masz poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad przekazywaniem danych dzięki sprawdzonemu standardowi.
Użyteczność – korzystasz z większej liczby usług online lub masz dostęp do paneli uzupełniających usługi tradycyjne.
Potwierdzanie tożsamości w Internecie staje się łatwiej dostępne.
Zastosowanie
- Usługi publiczne
Składanie wniosków do urzędów (np. wniosek o dowód osobisty, paszport, wyrejestrowanie samochodu).
Dostęp do danych (np. dane o ubezpieczeniach społecznych, informacja o punktach karnych).
- e-Commerce
Potwierdzanie wieku klienta (np. zakup alkoholu).
Dostarczanie danych niezbędnych do dostawy.
- Energetyka
Rejestracja wniosku/formularza.
Przedłużenie umowy.
Dostęp do portalu klienta.
- Medycyna
Rejestracja/autoryzacja dostępu do usług i produktów medycznych.
Zakup leków przez internet.
- Media
Potwierdzanie dostępu do treści ograniczonych wiekowo.
Opłacanie abonamentu.
- Ubezpieczenia
Sprzedaż polisy przez internet.
Odnowienie polisy (Direct).
Jeśli chcesz się posłużyć Profilem Zaufanym, możesz to zrobić przy pomocy naszego Banku. Na stronie www.pz.gov.pl/pz/index kiedy wybierzesz „zarejestruj się” do Profilu Zaufanego za pośrednictwem ikony Grupa BPS Banku Spółdzielczego w Szczucinie w celu weryfikacji zostaniesz przekierowany do serwisu internetowego, po zalogowaniu się pojawi się ekran „udzielenie zgody”, następnie zaakceptuj regulamin i zarejestruj się – po sprawdzeniu poprawności wyświetlonych danych system poprosi o zatwierdzenie tak jak przy autoryzacji przelewu w bankowości internetowej.
Przy zakładaniu Profilu Zaufanego ważny jest aktualny adres e-mail, ponieważ na ten adres, państwowy system Profilu Zaufanego www.pz.gov.pl przekazuje komunikaty związane z utworzeniem, zmianą lub unieważnieniem Profilu Zaufanego. Dlatego prosimy o sprawdzenie czy Twój adres e-mail podany w naszym banku jest aktualny np. poprzez zalogowanie się na swoje konto internetowe lub podejście do naszej placówki w celu uzupełnienia danych.