Zasady bezpiecznego korzystania z bankowości internetowej

29 maja, 2023

Zasady bezpiecznego korzystania z bankowości internetowej

Przypominamy o ważnych zasadach bezpiecznego korzystania z bankowości internetowej EBP:

Nigdy nie udostępniaj osobom trzecim swojego identyfikatora, hasła do logowania, haseł i jednorazowych narzędzi autoryzacji, danych osobowych, nr pesel, nr dowodu osobistego, nazwiska panieńskiego matki!
Nie zapisuj nigdzie haseł ani PIN-u. Otrzymane z banku hasło lub PIN na wydruku, zapamiętaj, a następnie zniszcz!
Nie przechowuj haseł ani narzędzi autoryzacyjnych w miejscach, w których ktoś mógłby je łatwo znaleźć, nie rób zdjęć kart kodów!
Nie używaj tego samego hasła, którego używasz do logowania się w banku, na innych stronach internetowych, skrzynek e-mail, portali społecznościowych!
Jeśli zmieniasz swoje hasło, wybierz takie, którego nie można łatwo odgadnąć – niech to będzie kombinacja liter i cyfr!
Na komputerze posiadaj aktualny program antywirusowy i regularnie skanuj dyski komputera,
Nie otwieraj wiadomości e-mail od nieznanych nadawców zawierających załączniki, np. załączone faktury, ponaglenia zapłaty, listy przewozowe!
Sprawdzaj regularnie wyciągi bankowe, dotyczące transakcji dokonywanych kartą płatniczą.
Nie zapisuj nr kart płatniczych w serwisach aukcyjnych, płatniczych!
Staraj się przy korzystaniu z bankowości elektronicznej używać własnego komputera, Zalecamy nie korzystać z bankowości elektronicznej z publicznie dostępnych sieci Wi-Fi !
Nigdy nie odchodź od komputera, kiedy jesteś zalogowany na swoim rachunku bankowym,
Upewnij się, że poprawnie wylogowałeś się po zakończeniu działań na swoim rachunku poprzez opcję „Wyloguj”!
W razie otrzymania podejrzanych wiadomości e-mail lub jeżeli cokolwiek wzbudzi Twój niepokój skontaktuj się telefonicznie z pracownikiem banku tel. +48 14 644 11 62!
W razie problemów z zalogowaniem się do bankowości internetowej lub jej nieprawidłowym działaniem skontaktuj się telefonicznie z pracownikiem banku!
Szczegółowe informacje dotyczące aktualnych zagrożeń występujących w Internecie można znaleźć na stronie:
https://zbp.pl/dla-klientow/bezpieczne-bankowanie/bankowosc-internetowa

Pamiętaj również, że Bank nigdy:

nie prosi o podanie danych osobowych w czasie logowania do serwisu transakcyjnego (w szczególności nazwiska panieńskiego matki, numeru pesel, danych dowodu, nr karty)!
nie wymaga podania kodu z karty kodów w czasie logowania do serwisu transakcyjnego!
nie prosi o aktywację usług lub zwrot środków podczas logowania do serwisu transakcyjnego!
nie wysyła na telefon komórkowy żadnych certyfikatów bezpieczeństwa lub innych aplikacji do zainstalowania!
nie prosi o wykonanie przelewów testowych!
nie wysyła do klientów wiadomości e-mail zawierających link do logowania do serwisu transakcyjnego.
nie wysyła do klientów wiadomości e-mail w których prosi podanie danych o odblokowanie dostępu
Jeżeli posiadasz telefon z systemem Android bądź ostrożny podczas instalowania nowych aplikacji na telefon!

 

Szkodliwa aplikacja może podszywać się pod inne znane aplikacje bądź oferować nowe funkcjonalności. Pamiętaj więc, aby przede wszystkim:

nie instalować aplikacji pobranych spoza oficjalnych sklepów, w tym poprzez linki przesłane w wiadomościach SMS, e-mail, Messenger!
weryfikować dostępne informacje o aplikacji, np. opinie użytkowników, datę pierwszej publikacji, twórcę aplikacji, itp.!
zwracać uwagę jakich uprawnień wymaga aplikacja – jeśli żąda uprawnień do odbierania i wysyłania SMS-ów, to istnieje ryzyko przejęcia kodów autoryzacyjnych wysyłanych przez bank!

Jeżeli Twój telefon został zainfekowany:

natychmiast zmień hasło do systemu bankowości internetowej!
zmień PIN do aplikacji mobilnej banku!
przywróć ustawienia fabryczne w telefonie!
„Uwaga na złośliwe oprogramowanie GozNym.

Wirus instaluje się poprzez załączniki w wiadomościach e-mail na komputerze klienta i blokuje połączenie ze stroną bankowości internetowej Banku. Klient przekierowywany jest na fałszywą stronę, ale wyglądającą identycznie jak prawdziwa strona Banku. Następnie po podaniu loginu i hasła klient proszony jest o podanie kodu jednorazowego. Tym samym dane logowania klient zdradza przestępcom. Prosimy o zachowanie ostrożności. Bank nigdy nie przesyła żadnych informacji na temat logowania w wiadomościach mailowych do użytkowników. Każda taka wiadomość przesłana w mailu wygenerowana została przez przestępców. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości prosimy o kontakt z pracownikami Banku.”

Weryfikacja numeru PESEL

Weryfikacja numeru PESEL

Zgodnie z Ustawą z dnia 7 lipca 2023 r.o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczania niektórych skutków kradzieży tożsamości – od 1 czerwca b.r. mamy obowiązek zweryfikować, czy Twój PESEL jest zastrzeżony.  Na czym polega zastrzeżenie PESEL? Instytucja zastrzeżenia...

Ustawowe Wakacje Kredytowe

Ustawowe Wakacje Kredytowe

Ustawowe wakacje kredytowe Pomoc dla kredytobiorców spłacających kredyt hipoteczny przeznaczony na zaspokojenie indywidualnych potrzeb mieszkaniowych   Wspieramy kredytobiorców, których raty  znacznie wzrosły. Jeśli taka jest Twoja sytuacja, przeczytaj dokładnie nasz...

Komunikat bezpieczeństwa

Komunikat bezpieczeństwa

Komunikat bezpieczeństwa - Uwaga na oszustów Zidentyfikowaliśmy próby podszywania się przez oszustów pod Pracowników Banków w tym z sektora Banków Spółdzielczych. Oszuści dzwonią z rożnych numerów. Na Twoim telefonie może wyświetlić się nawet numer naszego Banku....